Hoe stort ik geld op mijn rekening?
De makkelijkste en snelste manier: iDeal
Als u een storting met iDeal doet in MijnBND, dan staat het geld direct op uw Brand New Day-rekening. Hiervoor kunt u inloggen in MijnBND. Vervolgens klikt u na het inloggen direct op de blauwe knop ‘Geld storten‘:
Nadat u deze knop heeft aangeklikt, verschijnt een nieuw scherm. U kunt hier zelf aangeven naar welke Brand New Day-rekening u wilt storten, hoeveel u wilt storten en wat uw bank is. Als u vervolgens op ‘Volgende stap’ klikt, wordt u direct doorverwezen naar de beveiligde omgeving van uw bank. Daar kunt u de storting afronden.
Zelf een bedrag overboeken?
U kunt natuurlijk ook zelf handmatig een bedrag overboeken vanuit uw eigen bank. Hiervoor stort u het gewenste bedrag simpelweg op het IBAN dat bij uw Brand New Day-rekening hoort. Dit IBAN kunt u vinden in MijnBND, direct na het inloggen (zie hieronder). Als tenaamstelling gebruikt u uw eigen initialen en achternaam.
Let erop dat het geld bij zo’n handmatige overboeking niet direct op uw Brand New Day-rekening wordt bijgeschreven. De snelheid waarmee uw storting zichtbaar is, is afhankelijk van het bankverkeer. Een storting via iDeal is dus altijd sneller.
Wanneer zie ik mijn storting op mijn rekening?
Boekt u geld over via iDeal? Dan ziet u de storting direct terug op uw Brand New Day-rekening. Doet u zelf een overboeking vanuit uw eigen bank? Dan kan het, afhankelijk van het bankverkeer maximaal 2 werkdagen duren. Zodra het bedrag is bijgeschreven, kunt u dit terugzien in MijnBND. Er moet dan echter nog wel worden belegd. Dit gebeurt automatisch, daar hoeft u niets voor te doen.
Stort u op een rekening die niet van u is?
Bijvoorbeeld omdat u als opa, oma of ander familielid op een kinderrekening stort? Dan geldt hetzelfde als hierboven. Als tenaamstelling gebruikt u de naam van de ouder of van het kind. Weet u het IBAN niet? Vraag dit dan aan de vader of moeder, zij kunnen het rekeningnummer van de kinderrekening zien als zij inloggen in MijnBND.