Uw pensioenrekening activeren in MijnBND

Heeft u een pensioenrekening-sparen geopend? Dan stellen we u, als u voor het eerst inlogt, altijd enkele vragen in MijnBND. Zo vragen we bijvoorbeeld naar uw contactgegevens en naar waar u belasting betaalt. Niet omdat we dat zo leuk vinden, maar omdat wij u als klant moeten kunnen identificeren. Het kost u hooguit een kwartiertje, en daarna bent u er voorgoed vanaf. Beloofd. Hieronder vindt u bij iedere identificatiestap tekst en uitleg.
De voorwaarden van de Pensioenrekening-Sparen vindt u natuurlijk in MijnBND, maar ook  via deze link.
U wilt natuurlijk weten waar u aan begint. Daarom hebben we enkele vragen opgesteld waarmee we uw kennis testen van de pensioenrekening-sparen. Zo weet u zeker dat u goed beslagen ten ijs komt. Wilt u meer informatie bij de vragen? Alles over de pensioenrekenings-sparen leest u via deze pagina. Na het beantwoorden van iedere vraag, klikt u rechtsonder op ‘volgende’. In totaal stellen we u 11 vragen.

Wij zijn verplicht om van iedere nieuwe klant een kopie van een identiteitsbewijs op te vragen. Via deze stap kunt u dit document eenvoudig uploaden. U mag geen gegevens afschermen. Alles moet leesbaar blijven.

De meeste wijzigingen die u in MijnBND doet, dient u te bevestigen met een code die per sms of per e-mail naar u wordt gestuurd. Dat maakt de boel een stuk veiliger is. In deze stap vragen we u daarom uw mobiele telefoonnummer en uw e-mailadres te verifiëren. Als u hier uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres invoert, krijgt u meteen een code toegestuurd. Als u de code invoert, weten we dat we een werkend e-mailadres en telefoonnummer van u in onze gegevens hebben staan.
Wij geven ieder enkele gegevens door aan de Belastingdienst. Eén van de dingen die we moeten doorgeven, is het land of de landen waar u belastingplichtig bent. Vandaar dat we u hierover enkele vragen stellen. In de eerste vraag willen we van u weten of u US Person bent. Dit bent u wanneer u woonachtig of belastingplichtig bent in de Verenigde Staten. Geldt dat niet voor u? Vul dan ‘Nee’ in.
Als we ooit geld naar uw rekening moeten storten of een bedrag moeten incasseren, willen we hiervoor natuurlijk wel de juiste rekening gebruiken. In deze stap vragen we daarom om een cent te storten met iDeal. Aan de hand van de tenaamstelling van die storting zien we dat de rekening op uw naam staat. Let op: het kan zijn dat MijnBND aangeeft dat deze stap nog moet worden afgerond, ook al heeft u al een cent gestort. Is dit voor u het geval? Dan kan het zijn dat de cent nog niet bij ons binnen is gekomen in verband met een vertraging in het betalingsverkeer. U kunt de stap dan open laten staan: wij ronden deze later voor u af.

Heeft u alle stappen afgerond?

Dank u wel! Wij gaan de door u ingestuurde gegevens nog even controleren, en activeren daarna de rekening. U hoeft niets meer te doen, tenzij wij erachter komen dat er iets ontbreekt. Dat laten we u in dat geval natuurlijk zo snel mogelijk weten.

Scroll naar boven