“Beslissingen nemen we razendsnel, bureaucratie kennen we niet”
We roepen regelmatig dat Brand New Day zo’n leuke club is, maar wat is daar nu precies van waar? Om dat te toetsen, laten we onze eigen Brand New Day’ers aan het woord. Dit keer: Simone.
Hoi Simone, wat doe je hier eigenlijk?
Hetzelfde als iedereen bij Brand New Day: klanten blij maken! Maar het naampje dat bij m’n functie hoort is klantmarketeer. Ik houd me dus niet per se bezig met de aanwas van nieuwe klanten, maar wil de mensen die al bij ons beleggen en sparen nóg blijer maken. En dat kan op veel manieren: we proberen ze ‘financieel wijzer’ te maken met webinars, sturen regelmatig updates en proberen ze eens in de zoveel tijd te verrassen.
Een voorbeeld: mensen die bij ons een kinderrekening openen voor hun baby, krijgen als verrassing een heel speciaal rompertje thuisgestuurd. Daar krijgen we heel veel positieve reacties op! En dat ik die verrassing nu verklap neem ik maar even voor lief.
Verder houd ik me veel bezig met PR, help ik onze adviseursservice om de banden met samenwerkende advieskantoren nóg beter te maken en ben ik verantwoordelijk voor de interne nieuwsbrief bij Brand New Day. Best een hoop, dus!
“Bij Brand New Day kreeg ik alle vrijheid om zelf iets van mijn functie te maken”
Hoe ben je hier terechtgekomen?
Via LinkedIn. Brand New Day had een paar jaar geleden al héél veel tevreden klanten, maar nog geen marketeer om die tevredenheid te benutten én te vergroten. Die functie was me op het lijf geschreven! Oók omdat ik alle vrijheid kreeg om er zelf iets van te maken.
Wat maakte dat je bij Brand New Day wilde werken?
Ik kende hier helemaal niemand, maar ik had wél al een goed beeld. Een jonge, frisse club die sparen en beleggen op een superleuke manier onder de aandacht bracht. Best een verschil met de gemiddelde Nederlandse financial. De vacaturetekst bracht me toen trouwens wel aan het wankelen: Brand New Day zei een bank te zijn die vooral niét op zoek was naar bankiers. Klein dingetje: ik werkte al mijn halve leven bij verschillende banken…
“Beslissingen nemen we razendsnel, bureaucratie kennen we niet. Lekker no nonsense dus.”
Waarin is Brand New Day anders dan je vorige werkgever(s)?
Waarin niet? Haha. Korte lijntjes, veel jonge collega’s, héél veel vrijheid voor nieuwe initiatieven. En ook belangrijk: allesbehalve een vergadercultuur. Beslissingen nemen we razendsnel, bureaucratie kennen we hier niet.
Lekker no nonsense dus. Heel anders dan bij m’n vorige werkgever. En we werken hard, maar het is ook gewoon echt gezellig. Op borrels staat de directie gewoon tussen de studenten uit het klantenserviceteam.
Hoe saai is het om te werken bij een bank?
Heel saai! Nee hoor, geen saaie grijze pakken hier. Brand New Day is een jong bedrijf met veel jonge, gedreven medewerkers. Dat merk je goed als je hier rondloopt. En de oudjes die er zijn voélen zich net zo jong. Alleen misschien niet daags na onze borrels, haha.
Haal jij de gemiddelde leeftijd hier omhoog of omlaag?
Ik wil alleen zeggen dat ik me ook ná de borrels nog hartstikke fit voel.
“Onze directie doet het hartstikke goed, maar wat feminiene leiderschapskwaliteiten erbij kan nooit kwaad”
Wat zou je hier veranderen?
Meer dames erbij! Nu snap ik heel goed dat we ook afhankelijk zijn van sollicitanten, maar van mij mag er zeker in de directie best een vrouw bij. Begrijp me niet verkeerd: onze directie doet het hartstikke goed. Maar wat feminiene leiderschapskwaliteiten erbij kan nooit kwaad.
Beleg jij zelf eigenlijk een beetje?
Ja!
Hoe?
Da’s geen spannend verhaal. Ik ben qua beleggen net zo saai als de beleggingsfilosofie van Brand New Day. Ik beleg voor mijn pensioen én op een vrije beleggingsrekening en doe dat dus keurig volgens het boekje: iedere maand een bedrag inleggen, goed spreiden, en lekker lang — dus minstens 20 jaar — de tijd nemen.
“Brand New Day is op het gebied van beleggen best saai. En ikzelf ook”
Wat gaat de toekomst Brand New Day brengen?
Heel veel zon! Alleen al omdat ik nog steeds verwacht dat de directie het hele bedrijf binnenkort eens een weekje meeneemt naar Ibiza.
Maar zonder dollen: the best is yet to come. We zijn flink aan onze naamsbekendheid aan het werken op televisie. En Nederlanders, die van nature heel spaarzaam zijn, beseffen steeds beter dat indexbeleggen een prima alternatief is voor de karige spaarrentes. Bij Brand New Day zit je daarvoor helemaal goed, dankzij onze mooie producten, lage kosten en ongekende service. En dan hebben we óók nog eens een fantastische klantmarketeer.
Collega van Simone worden? Of gewoon meer weten over Brand New Day?
De risico’s van beleggen
Risicoloos beleggen bestaat natuurlijk niet en u kunt een deel van uw inleg verliezen. Lees meer over de risico’s en hoe u die kunt beperken.